Recepti, Sirova hrana, Zdravlje
Napiši komentar

Sta trebate znati o zdravom nacinu ishrane…

Jako sam bila sretna da su me mnogi od vas pitali da pisem o sirovoj hrani, sto znaci da ima zainteresovanih ljudi za ovaj nacin ishrane. Prvo, mislim da prije svega trebate imati neke informacije generalno o svakoj dijeti ( ovdje ne mislim na “dijetu” kao nesto privremeno da bi se izgubio visak kilograma, vec mislim na dijetu kao zivotni izbor ishrane), a zatim isprobati i vidjeti da li je to za vas.

S obzirom da je vecina nas, mogu slobodno reci ako ne 100%, onda 99% ljudi uslovljavano od rodjenja da jedemo meso i ostale proizvode zivotinjskog porijekla, bijele namirnice ( bijeli secer, brasno i krompir), kao i procesovanu hranu ( nekad davno su to bili samo slatkisi, medjutim sada imamo izbor svega procesovanog), a najmanje smo uslovljavani da jedemo povrce i sto vise voca, kako nakon toliko godina prekinuti taj proces i preci na nesto nama sasvim novo? Moram reci da je jako tesko, ali definitivno moguce samo ako ste VI spremni na to.

Sjecam se dobro da nakon odrastanja u Sarajevu, kada sam se preselila u Ameriku 2005., po prvi put sam bila upoznata kako sa losim izborom hrane, tako i sa dobrim. Nazalost, to lose nista vise nema gore nego sto ga sada ima kod nas ( dok kada sam ja otisla nije tako bilo). Medjutim dobrog ima jako puno. Nedostatak informacija i smanjena zelja za znanjem kod ljudi ovdje dovodi da godinama se jede stalno isto, da zbog ignorancije vecina ljudi ne isprobava nista novo, a tu je i strah, mozda i ego da je “nase” najbolje. Srecom, postoji krug ljudi koji je jako otvoren ka edukaciji i isprobavanju novih stvari, i koja zeli i zna da postoji nesto bolje od onoga sto se promovise. Npr. neki dan sam kupovala u DM-u kada je neka gospodja vidjela da kupujem proso i zeljela je da sazna kako ja to spravljam. Bila sam jako sretna da je upoznam sa tom famoznom sjemenkom.

Naime, sada u Sarajevu nije vise tako tesko biti vegeterijanac, vegan ili sta god zelite, jer imamo izbor kupovine kako vegeterijanskih proizvoda, tako i zacina, zitarica i sl..

Znam dosta ljudi koji nekako sa radoscu mi dodju i kazu da su postali vegeterijanci, i ja se dobro sjecam svoje prve godine vegeterijanizma: mislila sam da je to samo izbaciti meso i jesti povrce i voce. Medjutim, nedostatak informacija me je doveo do toga da sam “navalila” na ugljikohidrate, sto je jako lose. Prva stvar koju naucite jeste da tijelo treba dosta toga, medjutim to nije MESO. Ljudi koji jedu meso, iz meni nepoznatog izvora, imaju dezinformaciju da uzimaju sve sto im treba, a zatim se pitate kako ti isti ljudi onda imaju probleme sa krvnom slikom i drugim zdracstvenim problemima?

Ako zaista zelite da jedete optimalno, jednostavno prvo prihvatite da idete korak po korak i da konstantno cete dobivati u tom procesu nove informacije. Idemo redom:

1. IZABCITE PROCESOVANU HRANU – nekad mislim da ne moram pricati, ali mislim da moram, jednom rijecju ovo je najgore sto mozete dati vasem tijelu. Jednostavno, sve sto je procesovano je puno emulgatora, kemije i drugih supstanci koje nase tijelo jednostavno ne moze da obradi. Tu spada i sva zaledjena hrana, hrana iz konzervi, slatkisi, i sva gotova jela.

2. IZBACITE BIJELI SECER, I DA – I SMEDJI SECER! Dosta ljudi kada postaju svjesniji o ishrani i zele da predju na zdraviji, pocnu kupovati smedji secer- to je nista do obojeni bijeli secer, koji je cak gori od bijelog. Da, istina. Ostavite ga da duze stoji i vdiejcete sta cete dobiti- boja sa kocke recimo ce poceti samo da spada, a ispod cete vidjeti obicnu bijelu kocku. Sada se zapitajte cime je to “obojeno”?

3. CIGARETE, ALKOHOL I DRUGE POROKE – je li potrebno sta pricati ovdje???

4. GLUTEN – dosta sam pisala vec o ovoj supstanci, ali pisacu i dalje. Svakog dana sve vise i vise ljudi je dijagnosticirano ili sa alergijom na gluten ili silijakom, i tek tada se skinu sa glutena. Gluetn moram navesti postoji i u skoro svoj procesovanoj hrani, tako da ako i dalje kupujete procesovanu hranu, a imate alergiju na gluten velika je vjerovatnoca da ga i dalje unosite. Radi dobrobiti vaseg zdravlja testirajte sami sebe: izbacite sve sto sadrzi gluten 10 dana i nakon toga probajte pojesti opet nesto sa glutenom ( psenicu mozda), i ako budete imali jednu od slijedecih reakcija znaci da ste alrgicni: nadutost, gasovi, cest odlazak na toalet ( stolica kao diarea, tecna i odlazite na wc vise od 2 puta), natecenost oko zglobova ili cak bolovi, osip, grcevi u stomaku ili glavobolje.

5. KAKO SPREMITI POVRCE – Vjerovatno ste vidjeli da se kod nas povrce toliko kuha da se skoro raspada. U takvom kuhanju su ubijeni svi enzimi, i tu nema bukvalno nikakve vrijednosti u hrani. Zatim se otkrilo da bolji nacin kuhanja je na pari, i to samo par minuta, da se povrce samo malo ugrije, ali da se ne gube enzimi iz njega. Slijedece dolazi sirova hrana, sto znaci da jedete bukvalno sve povrce sirovo.

AKO ZELITE BITI ILI AKO STE VEGETERIJANAC…

Vegeterijanac je osoba koja ne jede meso, medjutim jede mlijecne proizvode, dosta vegeterijanaca jede i jaja povremeno. U tom slucaju unosite B12 vitamin, s tim da za ovaj vitamin mozete poceti unositi i SPIRULINU ( zelene alge koje mozete kupiti u Makroviti, apoteci ili u nekoj drugoj organskoj radnji, Bio familija, i sl., a prodaje se kao prah ili kapsule- ja preferiram prah).

Vegan je osoba koja ne uzima apsolutno nista sto je zivotinjskog porijekla.

Kod vegeterijanizma jedna od cestih stvari koja se desi je kao u mom slucaju, i kako sam vec navela je da krenete jesti dosta ugljikohidrata. Bitno je da pocnete jesti sjemenke: chia ( najbolji izvor Omege), lan, suncokret, tikva, susam, sjeme konoplje su neke koje bi trebali uvesti na dnevnoj bazi, mozete ih stavljati preko zitrarica, salata, glavnog jela, supa, i cega vec ne. Druga stvar je da uneste protein kroz orasaste plodove ( s tim da pazite koliko ih jedete). Najbolji su bademi, orasi, Indijski i Brazilski orasi. Treca stvar je da jedete SUPERFOOD ( SUPER HRANA), koja je optimalna. Vec sam navela spirulinu, koja je najbolja. Malo vise o Spirulini procitajte ovdje:  http://makrovita.ba/bs/maloprodaja/dodaci-prehrani/spirulina-pacifika

Sve ovo gore sto sam navela slijedi ka sirovoj prehrani. Preci na sirovu prehranu je jedan proces i o tome cu da pisem slijedeci put, jer ima dosta toga da se kaze, a pokusajte u medjuvremenu mjenjati neke navike. Moj savjet je da izbacite jednu stvar po jednu. Mozda prvo npr. da izbacite procesovanu hranu jedan mjesec, zatim nakon mjesec ili par cak sta vise izbacite nesto drugo.

Image

Molim vas da pisete ako imate pitanja u vezi bilo cega, a za slijedeci put, sta trebate znati o Sirovoj prehrani, i kako jesti sirovu hranu. Stay tuned:)

Usput, posjetite nas bar gdje mozete napraviti prvi korak ka zdravom zivotu: Sirove Strasty, Kundurdziluk 15 ( ulaz do Zelje 1):

https://www.facebook.com/SiroveStrasty

Advertisements
This entry was posted in: Recepti, Sirova hrana, Zdravlje

od

Aida is a mother, a teacher of Vinyasa Yoga and Trauma Release Method (David Bercelli Foundation), spiritual warrior and a practitioner of Ashtanga Mysore Yoga & meditation, as well as a student and devotee of Ayurveda (the so called 'sister of Yoga' and the science about healthy lifestyle). Aida has started her Yoga journey in New York in 2006, where she spent five years studying, working and learning Yoga. After a very short period of practicing Yoga she already felt some therapeutic benefits of Yoga (she healed her asthma from which she suffered 10 years before, and she also improved her health in general). Yoga was for Aida, from the very beginning a daily practice, which she never could avoid. Aida finished the education through the Yoga Works system in 2009, and continued to learn and improve her knowledge with famous teachers (Sharath Jois, Mark Darby, Laruga Glaser, Gabriele Severini, David Robson, Harmony Litchy, Ajay Tokas, just to name a few). Aida decided to return from New York and to found the first Yoga studio in BiH which would offer Vinyasa Yoga, and that is how she started her path in Sarajevo, the place where Yoga was the most neccessary. Aida founded the Prana Yoga Studio in May 2010, which besides the permanent Vinyasa programme offers always diverse Yoga styles (Ashtanga, Yin, Prenatal, Hatha) and where Aida invites travelling teachers, who help the students to deepen their knowledge and techniques in Yoga. Prana is a place where Yoga is not only practiced daily, but also a place where Aida helps people with health issues, such as PTSD through the Trauma Release Exercise method by David Bercelli (www.traumaprevention.org), and in this way Aida helps everyone to reconnect with themselves and to act out of love following the ethics and prinicples of Yoga as one unity, and not just one aspect (asanas). Her idea is to separate Yoga primarily as a therapeutic discipline, from a spiritual and philosophical practical discipline, through her classes, which are steps towards a transformation of the spirit and body. This approach helps us to focus on the practice as something much deeper then a physical aspect, and to start feeling Yoga not only through stories, or others' beliefs, but to truly let it in and to experience it on our own. In her work Aida combines different methods, Iyengar Yoga, Ashtanga system, Tantra meditations as well as basic breathing techniques (Pranayama), because she found benefits from every and each of these traditional systems through years of studying and practicing Yoga, being respectively taught by the father of modern Yoga, Krishnamacharya. Aida has started her path and practice with Sharath Jois in 2011, the successor of the Ashtanga lineage to whome she immediatly felt connect as her Guru. Meanwhile Aida became a mother of the beautiful Sofia, and her practice for the last three years is motherhood, which is the highest level of the spiritual practice; a practice in which all the lessons of Yoga merge on a daily basis- patience, devotion, being present in every moment and having the conciousness about your actions, living completely in the present moment and letting ourselves become the child's student, and at the same time a teacher, finding balance in every life aspect. Her intention is to continue her growth with every day, and to share her teachings through love and dedication towards her daughter and Prana Yoga Studio community, which grows simultaneously with her. Aida wants everyone to reach their internal freedom, which she reached through Yoga, and she also wants everyone to know how much he/her is valuable, loved and that everybody is the same under the level that covers our true nature.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

w

Povezivanje na %s