Znakovi da imate alergiju na gluten

Više od 55 bolesti su povezani sa alergijom na gluten, protein koji se nalazi u pšenici, raži, ječmu i mnogim drugim stvarima. Procjenjuje se da  99% ljudi koji imaju ili nepodnošenje glutena ili siliak  nikada se nije dijagnosticiralo.

gluten freeKako znati da imate alergiju na gluten?

Ako imate bilo koji od slijedećih simptoma to bi mogao biti znak da imate nepodnošenje glutena:

1. Probavni problemi kao što su plin, nadutost, proljev, pa čak i zatvor. Zatvor je osobito kod djece nakon što su jela gluten.

2. Keratosis pilaris, (također poznat kao “pileća koža ‘na poleđini vaše ruke). To može biti kao posljedica masnih kiselina i nedostatak vitamina, nedostatak sekundarne masti lošom apsorpcijom uzrokovanom oštećenjem crijeva od glutena.

3. Umor, magle u glavi ili osjećaj umora nakon jela obroka koji sadrži gluten.

4. Dijagnoza autoimune bolesti, kao što su Hashimotov tiroiditis, reumatoidni artritis, ulcerozni kolitis, lupus, psorijaza, skleroderma ili multipla skleroze.

5. Neurološki simptomi poput vrtoglavice ili osjećaja bivanja izvan ravnoteže.

6. Hormonska neravnoteža, kao što su PMS ili neobjašnjive neplodnosti.

7. Migrena glavobolje.

8. Dijagnoza kroničnog umora ili fibromijalgija.

9. Upala, oteklina ili bol u zglobovima, kao što su prsti, koljena ili kukovi.

10. Raspoloženje i amocije kao što su aneksioznost, depresija, promjene raspoloženja i ostalo.

Kako testirati alergiju na gluten?

Jedini i najbolji način kako bi se utvrdilo ako imate problema s glutenom je učiniti eliminacijsku dijetu i izbaciti ga iz svoje prehrane najmanje dvije do tri sedmice, a zatim ga ponovno uvesti. Imajte na umu da glutena je vrlo veliki protein, i može potrajati mjesecima, pa čak i godinama za brisanje iz svog sustava, tako da što ga duže možete držati iz svoje ishrane to bolje.

Najbolji savjet koji sam mogla podijeliti sa ljudima oko mene je da ako se osjećate znatno bolje bez glutena ili lošije kada ga ponovo uvedete, glutena je vjerojatno problem za vas. Kako bi dobili tačne rezultate iz ovog ispitivanja metodom morate uraditi eliminaciju 100% glutena iz prehrane.

Kako liječiti nepodnošenje glutena?

Izbacivanjem glutena 100% iz svoje prehrane znači 100%. Čak tragovi glutena iz unakrsne kontaminacije ili lijekova ili dodataka može biti dovoljno da uzrokuje imunološku reakciju u tijelu.

80/20 pravilo ili “ne jesti ga u našoj kući, samo kad smo vani” je potpuna zabluda. Članak objavljen u 2001 navodi da za one sa siliakom ili osjetljivosti na gluten samo jednom mjesečno je porastao relativni rizik od smrti za 600%.

Moja priča o glutenu…

Ja sam dijagnosticirana bila 2006. nažalost u bolnici, kada sam prethodno imala zatvor koji je trajao 5 dana, i iako sam uzimala sve što ljudi savjetuju, od laksativa, kofeina itd., nisam uspjela otići na wc. Tada sam u bolnici prvi put i čula za substancu “gluten”. Pošto sam tada živjela u New Yorku, bilo je lahko naći “gluten-free” hranu, jer je to nešto što je jako poznato ljudima i sa čime skoro svi imaju problem. Problem je bio što se nisam dovoljno educirala u čemu sve ima gluten, a ima ga u žitaricama kao sto su: pšenica, raž, ječam, kus-kus, kao i druge žitarice koje se mješaju sa pšenicom (npr. heljdina pasta koja nije čista heljda), zatim procesovana hrana, iz razloga sto gluten služi da bi učinio produkt gušcim, pa se stavlja u sosove, kečap, instant supe, a i kako bi dao ukus hrani. Ima ga i u produktima od soje.

Tako da pokušajte izbaciti gluten najmanje 10-14 dana i vidite kako se osjećate bez njega. Ja i dalje jedem hljeb, koji pravimo od heljde, kukuruze i zobi, zatim žitarice kao sto su riža, zob, quinoa, proso, i ostale stvari pravimo sami, jer ne kupujemo ništa procesovano. Zivot bez glutena nije težak i tek kada prodje izvjestan period i vidite kako je to štetna substanca za vas počnete više da volite sebe, svoje tijelo, i znate da ga pazite uživajući u puno zdravijim izborima. Ako se odlučite eliminisati gluten, svaki put kada kupujete hranu koja je procesovana pročitajte na pozadini sastav, bićete iznenadjeni koliko hrane sadrži ovu štetnu substancu!

Sretno!

16 mišljenja za “Znakovi da imate alergiju na gluten

    • Prava zob ne sadrzi osim ako ne kupujete procesovanu koja je miksana sa necim, to je sigurno tako. Cak imate i organske zobene pahuljice koje su gluten free. Ja ih jedem, a ja s obzirom na siliak odmah imam rekaciju, tako da bih sigurno odmah osjetila. Morate samo znati koja zob sadrzi a koja ne.

  1. Djecak koji ima sada 12-godina, vec duze vremena ima problema sa koznim promjenama radili smo sve pretrage i isjecke koze koji nisu dali neki odredzenu dijagnozu, ljekari su prvo govorili da neznaju sta je..djecak ima problema sa osipom vec 9 do 10 godina ponekada ima i proliv i zatvor, ima i glavobolje ali napreduje i uopste nema problema sa razvojem i kilazom, radzeni su testovi (biopsija tankog crijeva) i dva misljenja patologa su razlicita–prvi nalaz pise da nije sigurno da ima celijakliju ali da djelimicno zadovoljava, drugi patolog znaci isti nalaz (isjecak) kaze da nema uopste ni naznaka za celijakiju— visoko pozitivan je nalaz ANTIGLIJADINSKA IgG antitjela, da li se po ovom nalazu moze reci da je alergican na gluten najvise me to interesuje, jer nalaz koji su mu uradili i koji je gotov za 15- minuta pokazao je da je negativan na gluten…isto tako sam ga drzala na dijeti i on se opet osipao i sada kada je poceo da se osipa a na dijeti je onda smo mu ukljucili da jede sve i osip se povukao… u velikoj sam dilemi jer neki simptomi se nadzu ali neki i nesto se ne uklapa… djete je jos jednom da kazem jako napredno cak za svoje godine i oskace od svojih vrsnjaka…Sada njegova dijagnoza nije jedna jer jedan ljekar klinicki je rekao da nema celijakiju a drugi da ima Mars 1 ali nije sigurno…i SAMO AKO MOZE NEKO DA MI ODGOVORI AKO JE OSIP KAO STO SU LJEKARI MISLILI POVEZAN SA ALERGIJOM NA GLUTEN DALI MOZE TAKO DUGO 10-GODINA DA TRAJE A DA NE OSTETI TANKO CRIJEVO I NE DODZE DO CELIJAKIJE..ZAHVALJUJEM SE UNAPRIJED!!

    • Nazalost, jako je moguce da vas djecak ima celijak bolest. Ja se ne bih bas pouzdala toliko u misljenje ljekara koji je rekao da nema, jer po svemu sto ste naveli on bi se definitvno trebao skinuti sa glutena, s tim da biste ga morali izbaciti 100% iz vase ishrane, i ako kupujete procesovanu hranu, bukvalno sve sto kupite procitati. Normalno je da on ima jedne simptome, i on normalno zivi i kako kazete napredan je za svoje godine, jer nase tijelo je toliko jako da moze toliko puno i dugo da podnosi. Nazalost, ako sada se ne skine i ne krene ispocetka posljedice ce da osjeti u svojim 20-tim godinama.
      Ja isto tako sam bla “napredna” i “zdrava”, ali sam patila od astme kao i godinama od aneksioznosti i tek kada sam postala gluten free rijesila sam se svega. I nekih malih problema koje ne biste mogli ni zamisliti da su povezani sa glutenom. Budite oprezni jer zaista istrazvanja povezuju sve bolsti i probleme sa ovom uzasnom supstancom.
      Javite mi sta je bilo i ako ima pitanja pisite. Ja sam bila neaktivna neko vrjeme sa blogom, ali sada sam tu.
      Hvala vam!

  2. ДИВНИ СТЕ! МНОГО ХВАЛА НА ДРАГОЦЕНИМ ИНФОРМАЦИЈАМА, ПРЕ СВЕГА ВЕЗАНИМ ЗА ОСЕТЉИВОСТ НА ГЛУТЕН.

      • Imam 30 g. I radim dosta na terenu . Cesto imam probleme sa tvrdom stolicom a po nekad i sa zatvorim .a u zadnje vrijeme imam probleme da prolivom koji traje po 7 dana. Ponekada imam maduvan stomak i plinove. Dali je to reakcija na gluten?

      • Kako ste opisali vase simptopme, da, to jesu simptomi glutena. Ja bih vam savjetovala da se skinete sa svega sto ima gluten 10-15 dana i vidite kako se osjecate. Ako vas zanima vise o tome javite mi se. Dobro bi bilo da mi napisete ukratko vas nacin ishrane. Lijep pozdrav!

  3. Imam 27 god. Svaki put kada pojedem kruh, čak i domaće pecivo osjećam jaku žgaravicu i bolove u trbuhu. Ponekad imam zatvor (najviše do 3 dana). Imam pitanje. Nekad koristim i pirovo brašno pa me zanima da li se smije koristiti kvasac (germa) ili da pečem kruh bez toga? Da li se testiranje alergije na gluten može obaviti kod doktora? Hvala.

    • To su klasicni simptomi alergije na gluten. Da, pregled kod doktora bi trebalo da bude moguce, tj. testiranje na alegiju glutena,pa uradite, s tim da kako ja savjetujem ljudima mozete testirati sami sebe. Ja bih se skinula kompletno sa glutena 2 sedmice, onda probajte pojesti nesto opet, i ako vam se vrati bilo koji od simptoma imate sigurno alergiju i onda se morate skinuti za zivot.
      Pir ima gluten, tako da morali biste i to izbaciti, pravite kruh od heljde pomjesan sa kukuruznim brasnom, mozda od leblebija brasno ili rizino ( sva se mogu kupiti u Condimientu, BBI, pored Konzuma). Germa nema gluten, a recept za hljeb nadjite na ovoj stranici, ja sam stavljala, samo za zob kako sam pisala, pitajte ako kupujte farmera da li ga sijaju u blizini psenice, i ako da, ne koristite ni njega.

      • Hvala, evo ja već 3 tjedna ne konzumiram gluten, s tim da tu i tamo koristim pirovo brašno, i mogu reći da se osjećam preporođeno!

  4. Otkrila sam skoro da sam alergicna na gluten..imam 20 godina,prvi put sam i cula sad za to,ne znam sto sve tacno da izbjegavam..inace bas volim da jedem i mislim da mi je ovo najgora kazna ikad..sta smijem od grickalica…jel mogu kokice?moze li pomfrit? ..po ovome sto sam do sad procitala ne smijem nista sto volim :(

    • Gluten sadrze 99% procesovane hrane, tako da ako volite kokice, cekajte da kukuruz dodje u sezonu i pravite vase domace, a pomfrit mozete praviti vas od domaceg krompira, onaj zamrznuti zasigurno izbjegavati. DM prodavnice imaju bezglutenske grickalice, mada moram obratiti paznju na to da vecina ljudi pravi gresku kupujuci bezglutenske proizvode, jer nazalost bas ti proizvodi da bi dobili masu koju gluten daje sadrze kukuruzni skrob ( a da ne spominjem koliko emulgatora u sebi ), koji moze jako biti opasan za secer u krvi. Dosta ljudi u Americi nakon sto su se skinuli sa glutena su stavljeni u opasnost za bolest Dijabetes Tip 2, tako da oprezno s tim. Ja bih radije isla za sjemenkama, suhim vocem ili eto domacim krompirom ako bas zelite neki snack koji ce biti mnogo zdraviji za vas. Osim toga, mozete probati mozda smoothie u nasem smoothie baru “Sirove Strasty”, umjesto kokica ili pomfrita:)
      Samo polako, ali od sada bukvalno SVE sto kupujete morate procitati pozadi sta sadrzi, jer kako sam rekla 99% procesovane hrane sadrzi gluten.
      Ako vas zanimaju jos neke stvari vezano za gluten, ili savjet, javite se!!
      p.s. imate na ovoj stranici kako napraviti bezglutenski hljeb, a u DM-u imaju krekere od heljde ( najjednostavnije koje sadrze samo heljdu u morsku sol), i ja ih jedem kao medjuobrok, namazem nesto ili cak onako suhe… i to je odlican snack! Sretno!

    • Zob po pravilu ne bi trebale sadrzavati gluten u sebi, medjutim ako se zob sija na istom polju gdje i psenica ukrsti se, i onda sadrzi u sebi tragove gliutena, a sve sto sadrzi cak i male tragove osobe sa alergijom na gluten ili celijakijom ne bi smjele koristiti takve proizvode.
      Ako znate neke od lokalnih farmera koje prosijavaju brasno od zobi pitajte ih da li sijaju blizu psenice, medjutim zobene pahuljice ja ne bih kupovala, jer do sada u BH nisam nijedne nasla da imaju oznaku “gluten free”, tako da radije ne rizikujte! Pozdrav!

Komentariši

Prati

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 45 other followers

